Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych wdrożone dnia 25 maja 2018 roku zupełnie zmieniło sposób przechowywania i zdobywania danych prywatnych osób i instytucji. Wszystkie firmy są obecnie zobligowane do przestrzegania tego prawa i muszą spełniać jego wszelkie rygorystyczne założenia tyczące się gromadzenia i przechowywania danych. Niektóre przedsiębiorstwa będą także zmuszone do zatrudnienia inspektora danych osobowych, który będzie sprawował pieczę nad spełnieniem obowiązków RODO. Nie w każdej działalności jest jednak wymagany prawnie, dzięki czemu wiele firm może obniżyć swoje koszty i nie generować dodatkowych strat wynikających z zatrudnienia nowego pracownika. Można je jednak zmniejszyć, korzystając z usługi IOD do wynajęcia w Poznaniu, Warszawie czy Wrocławiu.
Inspektor Danych Osobowych to osoba, która w danej firmie będzie odpowiedzialna za bezpieczne magazynowanie danych oraz ich usuwanie w razie wyrażenia takiej chęci przez ich właściciela. Obowiązek wyznaczenia osoby zajmującej się danymi osobowymi mają wszystkie organy i podmioty publiczne, które przetwarzają dane osobowe. Mają go także firmy, których główna działalność polega na przetwarzaniu danych osobowych i monitorowaniu osób, których te dane dotyczą, szczególnie na bardzo dużą skalę. Obowiązek zatrudnienia inspektora będą miały także przedsiębiorstwa, które przetwarzają dane zawarte w art. 9 ust.1 RODO i inne dane tyczące się wyroków skazujących oraz różnych naruszeń prawa.
Doskonałym sposobem na zmniejszenie kosztów zatrudnienia jest skorzystanie z IOD do wynajęcia w Poznaniu, Warszawie czy Wrocławiu. Osoba taka jest w pełni profesjonalna i zawsze dysponuje ogromną i najświeższą wiedzą z zakresu RODO, dzięki czemu w 100% spełni wszelkie wymagania tego prawa.