W przypadku zawieszeń pneumatycznych mamy do czynienia z zupełnie innymi podzespołami i systemami, niż w tradycyjnych układach. Dlatego trzeba też przygotować się na innego rodzaju usterki i awarie. Przedstawiamy te, które występują najczęściej oraz podpowiadamy w jakich miejscach szukać ich rozwiązania.
Układ zawieszenia pneumatycznego opiera się na sprężonym powietrzu, czyli znajdującym się pod ciśnieniem. Jeżeli to będzie gdzieś uciekać, cała instalacja nie będzie funkcjonować prawidłowo. Zazwyczaj na początku nie widzimy zmian w zachowaniu auta, jednak wystąpienie błędu na desce rozdzielczej może zwiastować rychłe pojawienie się nieprawidłowości. Problemem są zwykle nieszczelne miechy, które zastępują sprężynę i amortyzator w tym typie zawieszenia. Ponieważ sprężarka ma spory zapas wydajności, na początku będziemy otrzymywać jedynie komunikat o usterce. Gdy jednak kompresor nie będzie już w stanie zrekompensować wycieków, zawieszenie zacznie zachowywać się w sposób niekontrolowany, co w skrajnym przypadku uniemożliwi jazdę.
Zdarza się, że uszkodzeniu ulegnie sam kompresor. Jak wygląda taka maszyna możemy zobaczyć na stronie https://thomasmarkt.com/158-zawieszenie-pneumatyczne-mercedes-cls, gdzie znajdziemy różne części do zawieszenia pneumatycznego. Jego uszkodzenie objawia się poprzez permanentne obniżone ciśnienie w instalacji. Efektem będzie opadanie auta po dłuższym postoju i niemożliwość jego wypoziomowania po odpaleniu silnika. Wtedy jesteśmy skazani na wymianę lub regenerację tego elementu.