Pieniądze i biznes

Jak przyciągnąć potencjalnego klienta do swojego sklepu?

Standardowym pomysłem na zwrócenie uwagi nabywców i zachęcenie ich do wejścia do sklepu jest ciekawa wystawa lub przyciągająca muzyka. Postrzeganie marketingu w ten sposób jest jak najbardziej słuszne, ale nie jest to jedyna opcja. Coraz większą popularnością cieszy się aromamarketing, wychodzący poza wielkopowierzchniowe sklepy i restauracje. Czym jest ta forma promocji i dlaczego warto zastosować ją w swoim sklepie?

Czy słyszałeś o aromamarketingu?

Aromatyzacja pomieszczeń polega na rozprowadzaniu przyjemnej woni po wnętrzu lokalu za pomocą dyfuzora zapachowego. Nie chodzi jednak o przypadkowy aromat, a kompozycję dobraną do danego sklepu przez wzgląd na charakter jego działalności i branżę. Agencje zajmujące się marketingiem zapachowym dysponują gotowymi mieszankami, które przedstawiane są potencjalnym klientom. Osoby zainteresowane aromatyzacją sklepu mają również możliwość stworzenia autorskiej kompozycji do swojego lokalu. Zasada jest jedna – każdy zapach ma być kojarzony wyłącznie z jednym miejscem, budząc pozytywne skojarzenia i zachęcając do wejścia do środka.

Korzyści, jakie zyskują sklepy

Zapach odczuwalny podczas zakupów powoduje określone odczucia. Często dzieje się to poza świadomością kupującego, dlatego nie ma on wrażenia manipulacji ze strony sprzedawcy. Zapach świeżego pieczywa w sklepie spożywczym, czy charakterystyczna woń nowości w sklepie odzieżowym mogą istotnie wpłynąć na podjęcie decyzji zakupowej. Niewidoczne wsparcie sprzedaży przełoży się na widoczne efekty w postaci wyższego obrotu.

Rozwiązanie nie tylko dla właścicieli sklepów

Jak podaje jedna z agencji zajmujących się aromamarketingiem – https://aromaprojekt.pl chęć zastosowania w swoim sklepie unikatowej mieszanki zapachów wyraża coraz więcej handlowców. Nie jest to jednak jedyna grupa docelowa usługi. Z aromatyzacji pomieszczeń można skorzystać także w hotelach, aptekach, biurach podróży, czy klubach fitness. Słowem – wszędzie tam, gdzie występuje bezpośredni kontakt z nabywcą, a tworzenie pozytywnych skojarzeń i zachęcanie do wejścia do lokalu jest niezwykle istotne.

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

11 + siedem =