Zdrowe ciało

Jak wspomóc efektywność treningu siłowego?

Trening siłowy to zdecydowanie najbardziej skuteczny sposób na idealne wymodelowanie sylwetki oraz dodanie objętości mięśniom. Podstawowe elementy wpływające na efektywność ćwiczeń to w tym przypadku odpowiedni plan treningowy oraz dobrze zbilansowana dieta. Dodatkowo warto przyjmować specjalne suplementy na regenerację, które pozwalają osiągać wyznaczone cele w krótszym czasie. Powinny to być wyłącznie preparaty uznanych marek, ponieważ są one dokładnie przebadane i gwarantują optymalne działanie. 

Wskazówki dla początkujących bywalców siłowni 

W celu znacznej poprawy efektywności treningu siłowego warto przede wszystkim ograniczyć jego czas do maksymalnie godziny (łącznie z rozgrzewką i etapem schłodzenia organizmu). Wynika to z faktu, że ćwiczenia trwające dłużej skutkują podniesieniem poziomu hormonu stresu, zwanego fachowo kortyzolem, który hamuje budowę mięśni, przyspiesza odkładanie się tkanki tłuszczowej, zwiększa zmęczenie, a na dodatek wprowadza nas w zły nastrój. Oprócz tego duże znaczenie ma bycie konsekwentnym i bardzo cierpliwym w dążeniu do wyznaczonego celu, a także przyjmowanie niezbędnych suplementów diety, takich jak kreatyna w proszku, spalacze tłuszczu w kapsułkach, BCAA oraz minerały. Oto pozostałe wartościowe zasady:

– poprawne wykonywanie wszystkich ćwiczeń (czyli zgodnie z techniką)

– stosowanie różnorodnych form napięcia mięśni (pozwoli to na optymalizację rezultatów)

– dobieranie obciążenia do planowanej liczby powtórzeń

– stosowanie bogatego zakresu ćwiczeń i wykonywanie ich wyłącznie w pełnym zakresie ruchu (efektem jest lepsze zaangażowanie mięśni)

– używanie tzw. napięcia izometrycznego

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sześć + czternaście =