Zawieszenie pneumatyczne staje się coraz bardziej popularne i chętnie wybierane przez klientów. Oczywiście, jest to w stosunku do klasycznych systemów tłumienia nierówności drogi rozwiązanie o wiele bardziej skomplikowane, droższe, ale zarazem bardziej komfortowe. Zatem, które spośród części występujących w pneumatycznym zawieszeniu do Mercedesa ulegają awariom najczęściej? W jaki sposób dokonuje się napraw owego podzespołu?
Pneumatyczne zawieszenia we współczesnych samochodach, wbrew obiegowej opinii, nie są aż tak bardzo awaryjne. Oczywiście, ich naprawa jest o wiele droższa niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań, ale stanowi to cenę, którą płaci za swój komfort podczas jazdy kierowca. Tak więc w pneumatycznych zawieszeniach najczęściej ulegają awarią miechy pneumatyczne (nie trzeba wymienić ich parami), kompresor odpowiadający za pracę całego układu, czy też czujniki kontrolujące twardość i wysokość podwozia.
Oryginalne, sygnowane logo producenta części do zawieszeń pneumatycznych są stosunkowo drogie. Na szczęście, na rynku nie brakuje również sklepów, które oferują różnego rodzaju, nieoryginalne części zamienne oraz zestawy naprawcze. W wielu przypadkach pozwala to zaoszczędzić dużą ilość pieniędzy i nie wiążę się z większą awaryjnością auta w przyszłości. Dla przykładu, z cenami części wchodzących w skład zawieszenia pneumatycznego w samochodach marki Audi można się zapoznać między innymi na stronie internetowej https://thomasmarkt.com/1874-zawieszenie-pneumatyczne-audi-a8-d3