Każdy, kto prowadzi jakikolwiek sklep, wie, jak ważne jest posiadanie stałych klientów. To osoby, które regularnie generują przychód, ale także polecają konkretne miejsce znajomym – kolejnym potencjalnym klientom. Jak więc sprawić, by osoby odwiedzające Twój sklep zechciały do niego wracać?
Nic tak nie przyciąga ludzi, jak poczucie przynależności. Rodziny, grupy przyjaciół, związki wyznaniowe, partie polityczne – choć są skrajnie różne, osoby które się z nimi utożsamiają, czują się tam rozumiane i potrzebne, po prostu „u siebie”. Te same mechanizmy działają w sklepach i punktach usługowych. Im bardziej klient czuje się „zaopiekowany”, im bardziej pod niego będzie ustawiona Twoja oferta, tym chętniej wróci.
Postaw więc na wysoką jakość obsługi i strony internetowej. Przejrzysty interfejs w sieci, jasny układ towaru, nawet konkretna kolorystyka wskazująca, że to „Twój teren”, mogą pomóc Ci zbudować zaufanie klienta. Po prostu pokaż mu, że może się czuć swobodnie i to dla niego się starasz.
Ogromną zachętą jest też program lojalnościowy. Mając aplikację z unikalną elektroniczną kartą, Twój klient poczuje się jak członek klubu, do którego nie każdy ma dostęp. Gdy jeszcze zatroszczysz się o powiadomienia i personalizację oferty i gdy aplikacja będzie się zwracać do klienta po imieniu – Twoje szanse urosną jeszcze bardziej.
Decydując się na taki krok, musisz zrobić to dobrze, by uniknąć błędów i dać klientowi materiały najwyższej jakości. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów, na przykład na https://loyaltyclub.pl/. Wraz z nimi stworzysz aplikację, w której klienci będą mogli zbierać punkty, zapoznawać się z nowościami w Twoim sklepie i… budować do niego przywiązanie.
W programie lojalnościowym możesz rozdawać punkty za zakupy i rabaty. Każdy człowiek naturalnie chce kupować towary i usługi jak najwyższej jakości, przy jak najniższych kosztach. Oferując nagrody za konkretną sumę wydaną w Twoim sklepie, pokazujesz, że warto w nim inwestować i wybierać właśnie Ciebie spośród licznej konkurencji. Koszty nagród zwrócą się wraz z rosnącą lojalnością klientów i rekomendacjami, które klienci mogą przekazywać innym, jeśli dobrze zadbasz o swój program lojalnościowy.