Zdrowe ciało

Jak zadbać o formę w domowym zaciszu?

Dla każdego coś innego

Nie od dziś wiadomo, że ruch to zdrowie. Jeszcze kilkanaście lat temu dzieci nie trzeba było zachęcać do aktywnego spędzania wolnego czasu, jednak wraz z postępem technologii, miejsce skakanek zajęły telewizory, które nieco później zastąpiły poręczniejsze, posiadające więcej funkcji telefony dotykowe, będące w stanie pochłonąć nawet najmłodszym użytkownikom kilkanaście godzin dziennie. Chcąc zapobiec ewentualnym schorzeniom kręgosłupa bądź nadwadze, wielu rodziców decyduje się na zapisanie pociech na zajęcia sportowe (np. piłkę nożną, basen, siatkówkę). Ludzie dzielą się na indywidualistów oraz miłośników robienia wszystkiego w towarzystwie, toteż pierwszej ze wspomnianych grup zorganizowane, wymagające rywalizacji dyscypliny mogą nie przypaść do gustu. W trosce o formę dzieci, młodzieży (a także własną), warto poszukać takiej aktywności, która sprawia przyjemność.

Niekoniecznie na siłowni

Mitem jest, że osoby, zmuszone z rożnych powodów do przebywania w domu (np. ze względu na epidemię) nie mogą skutecznie pracować nad kondycją i sylwetką. Chcąc samodzielnie zadbać o formę, dobrze jest zainwestować w popularne w ostatnich latach bieżnie elektryczne. Spośród setek dostępnych modeli o różnych wymiarach, parametrach i funkcjach, każdy jest w stanie wybrać odpowiadający mu model. W zależności od poziomu zaawansowania, można zacząć od spokojnych, półgodzinnych spacerów, które z czasem warto wydłużać, przechodząc stopniowo do marszu, a później treningów biegowych. Łącząc ruch na bieżni z rozciąganiem bądź innymi ćwiczeniami na macie kilka razy w tygodniu, efekty pojawią się szybciej, niż się tego spodziewamy.

Podziel się!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

pięć × 3 =