Polecamy

Z podejściem do Search Engine Optimization i pozycjonowania – wybór najlepszej agencji do współpracy

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Na usługę pozycjonowania składa się kilka czynników. Aby skutecznie zoptymalizować stronę należy przede wszystkim przeprowadzić odpowiednie analizy, które pozwolą nam stwierdzić na jakich płaszczyznach będzie ona potrzebna. Samodzielne pozycjonowanie może być problematyczne oraz czasochłonne, zwłaszcza dla kogoś, kto nie wie od czego zacząć i na co zwrócić szczególną uwagę.

Z pomocą może przyjść wynajęcie profesjonalnej agencji SEO (Search Engine Optimization), która nie dość, że przeprowadzi wszystkie potrzebne analizy, to również zajmie się aspektami, na których nam najbardziej zależy. Na co zatem zwrócić uwagę, aby odpowiednio dobrać firmę pozycjonującą, tak, by spełniła wszystkie nasze oczekiwania?

Optymalizacja strony – cena

Wiadomym jest, że zazwyczaj cena idzie w parze z jakością. Dlatego jeżeli otrzymamy odpowiedź ofertową, której cena jest nieadekwatnie niska do wykonywanej pracy, warto zastanowić się, czym to jest spowodowane. Jeżeli działamy w branży, która ma dużą konkurencję, a dobór słów kluczowych jest na trudnym poziomie, nie możemy oczekiwać niskich stawek. Decydując się na najtańszą ofertę, w najlepszym przypadku stracimy tylko czas, a w najgorszym może skończyć się to nałożeniem filtru i spadkiem z pierwszych dziesięciu wyszukiwań.

Zazwyczaj, niedrogie pozycjonowanie polega na spamie: tanim pozyskiwaniu linków, które są źle postrzegane przez Google. Ponowna optymalizacja takiej strony będzie kosztowała dużo więcej pracy i pieniędzy. Jeżeli będziemy chcieli porównać kilka ofert, warto zwrócić szczególną uwagę co wchodzi w zakres usługi, gdyż może się okazać, że na pozór świetna oferta nie ma dodatkowych opcji, które są standardem w innej firmie.

Wybór słów kluczowych przez agencję SEO

Jest to praktycznie podstawa pracy z firmą pozycjonującą. Słowa kluczowe powinny być odpowiednio dobrane do branży w której działamy, oraz być zgodnie z celami biznesowymi, które zamierzamy osiągnąć. Możemy sami przygotować wstępną listę słów, które chcemy wypozycjonować. Dzięki temu w łatwy sposób możemy przekonać się o profesjonalności danej firmy. Jeżeli nasze słowa nie będą zbyt trafne i otrzymamy informację zwrotną o zmianie słów kluczowych na inne wraz z uzasadnieniem, wówczas mamy pewność co do rzetelności agencji.

Warto wiedzieć, że ogólne słowa kluczowe, lub wręcz przeciwnie – bardzo szczegółowe nie mają potencjału, a ich odpowiednie i długotrwałe pozycjonowanie jest niemożliwe. Frazy powinny być ściśle związane z branżą, w której działamy, ale i miejscem zamieszkania, jeżeli zależy nam na wypozycjonowaniu lokalnym. To wszystko powinna nam oferować profesjonalna agencja SEO (Search Engine Optimization), wraz z odpowiednią wyceną, ponieważ im trudniejsza fraza tym wprost proporcjonalnie powinno rosnąć wynagrodzenie.

Agencja SEO – główne cechy

Dobra agencja pozycjonująca przede wszystkim powinna cechować się transparentnością wykonywanych czynności związanych z optymalizacją strony. Ważne jest to między innymi dlatego, żeby uniknąć używania spamerskich technik pozycjonowania, co działa na naszą niekorzyść. Również dzięki możliwości otrzymywania raportów posiadamy możliwość na bieżąco nadzorować pracę i sprawdzić, czy realizowane są nasze wytyczne. Warto, by pierwszą czynnością przed podjęciem współpracy z firmą pozycjonującą była dokładna analiza nie tylko naszej strony, ale również naszych oczekiwań i rezultatów, które chcemy osiągnąć.

Inne działania zostaną podjęte, gdy zależy nam na dotarciu do nowych klientów, a inne gdy chcemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Przykładem takiej firmy może być grupa iCEA. Jest to agencja SEO (Search Engine Optimization) , która nie tylko działa całkowicie transparentnie, ale również przeprowadza wszystkie stosowne analizy przed rozpoczęciem współpracy. Wszystko to przekłada się na wzrost zainteresowania naszymi usługami, oraz sprawia, że podjęte działania są całkowicie dopasowanie do naszych wymagań.

Warunki współpracy z firmą pozycjonującą

Podpisując umowę należy zwrócić przede wszystkim uwagę co wchodzi w zakres oferowanych usług. Jeżeli umowa skonstruowana jest w niezrozumiały dla nas sposób i napisana trudnym językiem, którego nie rozumiemy – nie bójmy się zadawać pytań. Dzięki temu nie będziemy mieli problemów z przyszłą komunikacją z wybraną agencją SEO (Search Engine Optimization). Ważny jest również czas trwania umowy. Rzadko zdarza się podpisywanie jej na dłużej niż rok. Dzięki temu w razie problemów, lub niezadowalających wyników możemy łatwo zrezygnować bez ponoszenia konsekwencji.

Jeżeli umowa zawarta była na dłuższy okres czasu, to wcześniejsze jej rozwiązanie może skutkować uiszczeniem stosownej kary, chyba, że dostosujemy się do okresu wypowiedzenia. Zazwyczaj nie powinien przekraczać miesiąca, choć w niektórych przypadkach również jest dopuszczalny dłuższy okres czasu, ze względu na stopień trudności sprawy, oraz wykonywanych działań które powierzyliśmy firmie pozycjonującej.

Wybór firmy pozycjonującej nie należy do łatwych zadań, jednak warto poświęcić czas i dobrze przyjrzeć się poszczególnym ofertom, gdyż ich zakres może znacznie się różnić. Zły wybór może nieść za sobą wiele przykrych konsekwencji, nie tylko pod względem naszych niespełnionych oczekiwań. Również będziemy musieli borykać się z problemem właściwej optymalizacji naszej strony w przyszłości.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Dzianina bawełniana – co można z niej uszyć?
Dzianina bawełniana – co można z niej uszyć?
Dzianina bawełniana jest niepowtarzalnym i wyjątkowym rodzajem tkaniny. Charakteryzuje się niebywałą miękkością oraz delikatnością. Zapewnia utrzymanie właściwego ciepła, przez co […]
Mniej tradycyjne, ale stylowe zaproszenia na ślub
Mniej tradycyjne, ale stylowe zaproszenia na ślub
Zaproszenia na ślub, poza kilkoma klasycznymi wzorami, przybierają coraz to ciekawsze formy i systematycznie się zmieniają. Coraz częściej wprawiają gości […]
Jak przyciągnąć potencjalnego klienta do swojego sklepu?
Jak przyciągnąć potencjalnego klienta do swojego sklepu?
Standardowym pomysłem na zwrócenie uwagi nabywców i zachęcenie ich do wejścia do sklepu jest ciekawa wystawa lub przyciągająca muzyka. Postrzeganie […]
Ostatnie wpisy